čtvrtek 15. září 2011

Výbavička - rekapitulace

V těhotenství jsem dlouho a složitě řešila, co pořídit a co ne. Jak už jsem zmiňovala, nerada hromadím věci, které nejsou nezbytné, na druhou stranu jsem samozřejmě jako prvorodička měla strach, abych na nic nezapomněla a nic mi nechybělo. Tady shrnuju svůj současný pohled na některé kusy výbavy, které doma máme (takže názor po necelých 3 měsících užívání):

Hacka: o hackách píšu v samostatném článku. Hacka je skvělá na uklidnění a v nouzovém případě uspání dítěte (snažím se, aby holky usínaly samy v postýlce, ale když nemůžou zabrat, je hacka skvělá). Taky je to velmi bezpečné odkladiště dítěte, Bětka si tam hoví, zatímco přebaluju Marušku a nehrozí pád z postele - z hacky se prostě nedostane, ani kdyby chtěla. Hacku doporučuju každému, ale rodičům dvojčat obzvlášť - je to pro mě jeden z mála způsobů, jak uklidňovat obě děti zaráz: jedno drndám v hacce, u které sedím s druhým v náručí.


Haipa-daipa baby vak: využila jsem ho maximálně. Teď (2,5 měsíce) do něj holky začínají být už velké, ale na začátek byl super. Pro větší a těžší dítě naprosto nepraktický, protože z nošení hned bolí rameno, ale nepřekonatelný v tom, jak rychle se tam dá dítě šoupnout. Využívám jako první pomoc, když Bětku bolí bříško a na ruce řve - šup s ní do vaku, do pěti minut spí, po cca 15 minutách tak tvrdě, že ji můžu přendat do hacky. Protože se využije opravdu dost krátce, doporučuju koupit z druhé nebo třetí ruky.

Šátek na nošení: pro začátek mám z druhé ruky elastický šátek (Moby). Je velmi snadný na navázání. Až holky poporostou, budu potřebovat pevný šátek, který momentálně vybírám. Šátek je fajn, ani při delším nošení z něj nebolí ramena tak jako z Haipa-Daipa vaku. Mínus je, že jsem jediná, kdo je v něm ochoten nosit: ve vaku i v Manduce může nosit i tatínek nebo babička, ale k navázání šátků se nějak neodhodlali. Každopádně pro nosiče-začátečníky doporučuju elastický šátek z druhé ruky, dobře se na něm učí úvazy.

Manduca: skvělé nosítko, o kterém jsem už psala. Předpokládám, že jeho hlavní čas u nás teprve přijde, přeci jen jsou holky ještě malé. Kdybych nebyla neskromná, stačila by mi na nošení dvojčat kombinace jedna Manduca + jeden šátek, ale já pořídila hned dvě. Aspoň pěkně ladíme :)

Koupací kyblík: původně jsem ho zařadila na seznam zbytečností, které kupovat nebudu. Ve vaničce ale holky hodně plakaly, obzvlášť Bětka. V kyblíku jsou v uzavřeném prostoru, který jim připomíná dělohu a opravdu jsou tam podstatně klidnější. Po několika prvních nesmělých pokusech už se nám v něm začaly i usmívat. Protože je to celkem nerozbitný kus plastu, doporučuju koupit z druhé nebo třetí ruky. Originál Tummy-Tub je prý nejlépe tvarovaný a dítě v něm neklouže dolů. My mámě nějaký noname a trochu v něm holky fakt kloužou, musíme je přidržovat. I tak jsme ale maximálně spokojení.



Dvojčecí kočárek: Bumbleride byl skvělá volba, je pěkný, praktický, krásně se řídí a projde osmdesátkami dveřmi. Máme ho z druhé ruky, takže za rozumnou cenu. Jiným dobrým kočárkem pro dvojčata je EasyWalker, má podobné vlastnosti jako Bumbleride, ale mě se zoufale nelíbil design. Třetí volbou by byla Teutonia, ale tam se mi nezdá praktické, že prostor pro děti není oddělený. U některých dvojčat to asi nevadí, u některých ano a fór je v tom, že člověk v okamžiku pořizování kočárku neví, jaký bude jeho případ :) Každopádně kdybych měla peníze jen na jednu věc, byl by to kvalitní kočár a to klidně z druhé ruky.

Kojicí polštář pro dvojčata AZ Nurse Pillow: nevím, jestli bych bez něj dokázala holky tandemově kojit. Řekla bych, že pro matky dovjčat, které chtějí svoje děti kojit zaráz, je v podstatě nepostradatelný. Prodávají se dva typy: nafukovací a s kuličkami. Nafukovací (který máme) má tu výhodu, že jej lze vyfouknout a snadno někam přepravit. Bohužel ale taky tu nevýhodu, že může prasknout, což se nám při převážení stalo - respektive se rozlepil jeden ze švů, takže polštář uniká. Nevím, jestli jsme jen měli smůlu, nebo je to jejich obecná vlastnost. Každopádně při kojení jednoho dítěte mi přijde, že polštář nepotřebuju vůbec, bohatě mi stačí na podložení deka - takže "jednomatkám" bych radila zbytečně neutrácet :)

Lehátko-sedátko - taková ta polohovatelná věc, kam umístit dítě. Mám jedno, které lze polohovat až do lehu a jedno opravdu sedací (to jsem zatím samozřejmě nepoužila). Ani to lehací nijak zvlášť nevyužívám, nahoře mám holky v postýlce, pod hrazdičkou nebo v hacce, dole mám cestovní postýlku a chystám se tam instalovat další hacku. Nevylučuju, že čas lehátek ještě přijde, ale s jejich nákupem jsem nemusela spěchat.

Zavinovačky Swaddle Me - koupila jsem je na základě referencí z Anglie (nové na eBayi). Prodávají se i u nás, ale jsou tu nehorázně drahé. Byly naprosto skvělé pro nejmenší děti, holky jsme do nich balily necelé dva měsíce, bylo jim v nich dobře, líp spaly. Zavinovačky krásně drží, jsou pevné, doporučuju jejich nákup zvážit. Velmi se hodí hlavně u neklidných dětí.

Žádné komentáře:

Okomentovat