čtvrtek 15. září 2011

Hacka

Hacka je trochu divný název pro závěsnou látkovou kolébku, kterou považuju za jeden z nejlepších kousků naší výbavičky. Hacky se prodávají například na Nošení dětí, ale jdou taky vyrobit doma. Já se rozhodla pro domácí výrobu. Koupila jsem dvě krásné látky v IKEA (což celou akci mírně prodražilo), pokud máte doma 4-5 m pevnější látky, máte vyhráno a ušetřeno. Mamulka moje zlatá se uvolila provést šití na stroji, takže jsem toho byla ušetřena. Základní schopnost šití na stroji je pro úspěch akce, myslím, nezbytná.

Při šití jsme postupovali podle tohoto návodu. Pak už stačilo koupit v Baumarktu jednu dlouhou tyč, kterou jsem rozřízla napůl (pro jednu hacku stačí násada od smetáku), háky na zavěšení do dřeva, manžela jsem přemluvila, aby vydoloval karabiny uschované ze svých lezeckých dob a ještě jsem po internetu koupila dvě pružiny (inzerované přímo u hacek. Za 250,- jedna se mi ale zdály celkem drahé, v domácích potřebách nebo v železářství by šly, myslím, sehnat stejně dobré levněji).

Protože je ušitá hacka celkem velká, vystýlám ji polštářem. Holky si v tom hoví jako v bavlnce a jdou schopné v tom spát mnohem déle, než v postýlce. Zatím úspěšně používám jen jednu, v podstatě nám stačí - druhou hodlám instalovat v přízemí, abych měla bezpečné úložiště a uklidňující stanoviště i dole :)

3 komentáře:

  1. a je to zdrave spanie ? chrbtica netrpi?

    OdpovědětVymazat
  2. Spíš naopak - pro miminko, které strávilo devět měsíců v břiše v poloze v klubíčku (více méně), je mnohem přirozenější a příjemnější spát v něčem, do čeho může "zapadnout" (samozřejmě v rozumné míře) - hacka, správně navázaný šátek, tzv. loktuše, kuličkový polštář, měkká peřinka jako podklad apod. Jen to chce odolat tlakům babiček, které se děsí udušení a pokládaly svá novorozeňata zásadně na tvrdou a rovnou podložku...

    OdpovědětVymazat
  3. Mila Ronjo, rada bych se zeptala na vas nazor. Cekam dvojcatka a arada bych si pooridila hacku. Domnivate se, ze uzijeme duohacku, kterou nabizi jedna pani k usiti (www.tiki-mechulka.cz) nebo si myslite, ze jedno hacka je pro miminka dostatecna? Moc vsm dekuji, mate krasne holky a tesi me, jake vsechy radosti prozivate! Prijemne dny, Bara

    OdpovědětVymazat