pondělí 29. srpna 2011

Domácí máslo

Moc ráda peču a vařím nová jídla, tedy v rámci časových možností, které bývaly dost omezené mým velkým pracovním vytížením a teď jsou zase trochu omezené péčí o dvouměsíční dvojčata. Přesto tu a tam něco zkusím, obzvlášť se mi líbí být schopná doma vyrobit něco, co jsem do té doby jen kupovala. Chleba a rohlíky z domácí pekárny, domácí jogurt - k těm se musím vrátit, líbí se mi to mnohem víc než nákupy v supermarketu. Nedávno jsme tedy vyzkoušeli domácí máslo podle tohoto článku na iDnes:

Domácí máslo za deset minut

Neuvěřitelné, ale šlo to! Použila jsem dvě smetany ke šlehání De Luxe (40 %), začala jsem šlehat v mixéru, s metlami na šlehačku, potom jsem přelila do nádoby ponorného mixéru a pokračovala pomocí sekacího nástavce (třeba na sekání ořechů). Myslím, že by se to v pohodě ušlehalo rovnou s tou sekací nádobou a ušetřila bych nádobí.

Másla z toho byla tipuju tak asi polovina běžně kupované "čtvrtky", takže cca 125 g - levná legrace to tedy není, ale chuť skvělá, opravdu čerstvé máslo, bez pachutí z chladicího boxu v obchodě apod. Nehodlám rodinu zásobovat domácím máslem, ale bude to určitě elegantní doplněk když přijde návštěva a budu servírovat rohlíky z domácí pekárny nebo podobnou dobrotu.

Žádné komentáře:

Okomentovat