čtvrtek 2. července 2015

Milá (roční) Amálko,

utíká to neskutečně, že je ti rok - už dokonce rok a měsíc. 400 dní s Tebou, díky Bohu za ně! Jsi úžasná.

Chci ti napsat všechno o tom, jaká jsi: okatá, štíhlá, pevná, tělesně zdatná, usměvavý rošťák, ale taky velice cílevědomá a tvrdohlavá. Všechno zkusíš a když ti něco nejde, pořádně se vztekáš. To ti ostatně jde moc dobře, umíš si prosadit svou (nic jiného ti ani v naší rodinné konstelaci nezbývá).

Napřed ale o tom, jak ses vyvíjela. Jsi jediné naše dítě, které umělo dřív stát, než sedět. Taky sis stoupla docela brzo, někdy v 8 měsících. Teprve ze stoje ses naučila si sednout a když už jsem skoro nedoufala, začala si v 10 měsících lézt i po čtyřech. A od té doby samostatně zkoumáš. Miluješ knížky, líbí se ti, jak obracíš stránky. A druhá tvoje nejoblíbenější věc je lahvička na pití. Když se k ní dostaneš, hned ji do sebe obracíš. Hodně toho vypiješ a když už nemůžeš pít, tak nasáváš vodu do pusy a pak ji pliveš ven. Docela se tomu nasměješ, smysl pro humor máš vůbec dost velký na roční dítě. Neomylně vyhmátneš každou rošťárnu, která by mě mohla rozesmát, a hned se jí s velkou vervou věnuje.

Celkově je s tebou jednoduché pořízení, když ti člověk dopřeje to, co potřebuješ: hodně mazlení (a hodně jídla). Pořád miluješ nošení v nosítku i noční tulení, když ti není dobře, spíš celou noc na mě, je vidět, že tě tlukot mého srdce uklidňuje. A já si tě užívám, co to jde.

Co se týče mluvení, omezuješ se na pár slov, která jsou pro tebe důležitá: "mam-mam" (nakrmte mě), "hopa hopa" (pohoupejte mě) a "p!! pee! p!!!" (nakojte mě). Naučila ses taky krásně chrochtat a používáš to jako označená pro všechna zvířata od koňů až po žirafy.

Posledním tvým kouskem teď je, že si umíš stoupnout bez opory v prostoru. Stojíš zeširoka jako kovboj, křeníš se a tleskáš si, jak jsi šikovná. No jsi - šikovná a úžasná. S tatínkem tě moc milujeme!

Pusu

Máma


Žádné komentáře:

Okomentovat